Schemat organizacji programu Szklanka Mleka w polskich placówkach oświatowych uczestnikom spotkania przedstawiła Monika Niewiarowska z Agencji Rynku Rolnego. Po jej wystąpieniu goście z Ukrainy zadawali szereg pytań związanych z programem. Pytano m.in. o ilość ton mleka rocznie przeznaczanych jest na program, o źródła finansowania i efekty programu.
Uczestnicy spotkania interesowali się działaniami promocyjnymi skierowanymi do uczniów w szkołach i o tym mówiła m.in. dyrektor Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska, podkreślając m.in., że przy promocji mleka wśród dzieci ważna jest współpraca producentów, przetwórców i firm takich jak Tetra Pak, by wspólnie osiągać sukces w docieraniu z wiedzą do najmłodszych konsumentów. Kluczowym dążeniem omawianego programu jest zachęcenie dzieci do picia mleka poprzez zabawę i szereg aktywności edukacyjnych.
Przykładem takich działań może być właśnie program „Mleko z klasą”, który w doskonały sposób wpisuje się w oczekiwania dzieci. Przez zabawę i edukację przybliża dzieciom walory mleka, zachęca do jego spożywania w sposób kolorowy i przepełniony doskonałymi zabawami.
Nikt nie miał wątpliwości, że taka działalność służy zmianom w zakresie nawyków żywieniowych, wzbudza potrzebę konsumpcji produktów mlecznych oraz zachęca do integracji zespołowej poprzez wspólną zabawę i spożywanie posiłków.
To potwierdzili uczniowie, którzy pijąc mleko w programie Szklanka Mleka są doskonale zorientowani w tym, jak ważne jest mleko w ich diecie. A ta wiedza właśnie dzięki lekcjom i zabawom edukacyjnym, które dostarczają im program „Mleko z klasą”.